Az egészségmegőrzés ősi titka

Tai Chi és Chi Kung a test és a lélek egészségéért

Ha már elmúltál 40, akkor biztos, hogy téged is sokat foglalkoztat, hogy hogyan őrizhetnéd meg az egészségedet. 

Elárulom a titkot, olvass tovább

40 felett, már tapasztalhatjuk, hogy jönnek a problémák. Már semmi nem úgy működik, mint 20 évesen. Reggel fájnak az ízületeink, esetleg van rajtunk néhány plusz kiló, sok esetben fejfájás, migrén, stressz keseríti meg az életünket, sokunknál pedig már kialakult krónikus betegségek is vannak.


Ismerős a helyzet?

Akkor ez a videó Neked szól, hallgasd meg és olvass tovább!

A Tai Chi élettani hatásai:

  • immunrendszer erősítése (védelem a betegségekkel szemben)
  • erősítés testi szinten (növeli az izomerőt, az izmok hajlékonyságát, az ízületek mozgékonyságát)
  • beindítja a szervezet öngyógyító mechanizmusait
  • az öregedési folyamatok késleltetése
  • pozitív pszichés és mentális hatások (érzelmek befolyásolása, endorfinok termelődése)
  • keringésjavító hatás (érelmeszesedés, vérrögképződés veszélyének csökkentése)
  • légzőrendszeri hatás (javul a tüdő vérellátása, nő a légzés mélysége, erősödnek a légzőizmok)
  • idegrendszeri hatás (segít a harmonikus közérzet kialakításában)
  • emésztőrendszer működésének javítása (belső masszázs, bélmozgás serkentése, felszívódás javítása)
  • nagyban javítja a mozgáskoordinációt
  • harmonizálja a hormonrendszer működését
  • segít a betegségek utáni rehabilitációban

Egy kis bemutató:

Csatlakozz Te is az online videótárhoz, és már kezdheted is az otthoni edzéseket. Korlátlan hozzáférés 30 napon keresztül.

A hozzáférés feltételei: Az online torna csoportban található videókhoz és a honlapomon található videótárhoz 5000 Ft-os havi díj ellenében lehet majd hozzáférni. 30 napos korlátlan hozzáférést fogok biztosítani a videókhoz a díj befizetőinek. A díjat átutalással lehet kiegyenlíteni, a webáruházamon keresztül.

Az alábbi videók közül válogathatsz jelenleg:


☯️ Gerinctorna☯️ 8 brokáttekercs gyakorlatok☯️ Immunerősítő gyakorlatsor☯️ Öt elemes gyakorlatok - Fa elem (Máj-Epehólyag)☯️ Yi Jin Jing gyakorlatsor☯️ Fa/Föld állás, energiagyűjtő gyakorlatok☯️ Tai Chi alapgyakorlatok ☯️ Tai Chi kis forma☯️ Tai Chi 24-es forma☯️ A Tai Chi alapelvei sorozat első három része☯️ ÉLŐ edzésvideók☯️ Öt elemes gyakorlatok - Tűz elem (Szív-Vékonybél)☯️ Térdtorna☯️ Bemelegítő gyakorlatsor

Folyamatosan, hétről-hétre bővül az anyag

Mit tud a Tai Chi és a Chi Kung?


A Tai Chi Chuan egy ősi kínai harcművészeti rendszer, amely napjainkra széles körben elterjedt elsősorban egészségmegőrző és feszültségoldó hatásai miatt. Chang San-feng a XII. században a Sung-dinasztia idején élt taoista szerzeteshez köthető az eredete. Chang San-feng megfigyelte az állatok mozgását, mint például a daru a kígyó a teknős, vagy a majom. Ezekből a mozgásokból alakította ki a Tai Chi fő gyakorlatait.

A Tai Chi célja a chi zavartalan áramlásának biztosítása a testben. A Tai Chi nyugodt, folyamatos, áramló mozgást és meditációt használ az erő kifejlesztéséhez. A gyakorlatokat bármely korosztály végezheti, ki-ki a saját edzettségi szintjének megfelelően, akár harcművészeti, akár betegség megelőzés célzattal, vagy akár már meglévő egészségügyi probléma esetén.

A megfelelő légzés, a lassú, körkörös mozgás, a helyes testtartás, a tudati koncentráció, és a lazítás feloldja az energiablokkokat a testben, ezáltal szabad utat engedve a chi- és vérkeringésnek.

A Tai Chi egyik célja, hogy elősegítse a chi körforgását a szervezeten belül, ez pedig megnöveli az illető életenergiáját, és megőrzi egészségét. A chi-áramlás mintázata szoros kapcsolatban áll az ideg- és érrendszerrel, ugyanúgy behálózza az egész szervezetet. Ezen alapul az akupunktúra, az akupresszúra, valamint más keleti gyógymódok is.

Mivel a Tai Chi kifinomult, a teljes testet megmozgató és harmóniára vezető mozgások rendszere, jótékony hatással van a testre és lélekre egyaránt, azaz általában véve a fizikai és lelki egészségre. A Tai Chi-ban a test és a lélek egészsége az elsődleges cél, azonban mivel a módszer eredendően egy harcművészet, szintúgy, harci eszközként is kezelik. Többféle stílusa létezik, de alapvetően mindegyik az erős, egészséges életvitelt veszi alapul, amely minden lelki fejlődésnek - és harci képességnek - az alapja. A testi és lelki hatásain túl a Tai Chi egy szellemi út, mely a taoista tanítások és a mozgásban végzett meditáció által az ember fejlődését tűzi ki céljául.

A Tai Chi keringési, immunológiai, kardiovaszkuláris, izom-vázizomzati és pszichológiai előnyeit tudományosan igazolták, és egyre inkább elismerik.

A Tai Chi a stresszkezelés rendkívül hatékony és élvezetes eszköze. A rendszeres gyakorlás a mérsékelt aerob testmozgás révén a szív- és érrendszerre rendkívül kedvezően hat. Ezek az előnyök a Tai Chi gyakorlása során alkalmazott lassú mozdulatokkal való pihenés állapotából erednek. Az aerob edzés nyugati formáitól eltérően, amelyek a szívverés fokozásával fejtik ki hatásukat, a Tai Chi és a Chi Kung a szív- és érrendszeri egészség javítását úgy éri el, hogy csökkenti a fizikai és érzelmi feszültségeket, amelyek érszűkülethez vezetnek.

A Tai Chi és a Chi Kung gyakorlatai kedvezően hatnak több más egészségügyi probléma esetén, mint például az ízületi gyulladás, csontritkulás, trauma és stresszes betegségek, krónikus fájdalom vagy fáradtság, szorongás és depresszió, szenvedélybetegségek, emésztési problémák vagy gyenge immunrendszer

Hogyan kezdjek neki?

Már hallottál a Tai Chi-ról vagy a Chi Kung-ról, esetleg láttad a TV-ben ahogy a parkokban különféle csoportok gyakorolnak és tetszett a lassú, lágy harmonikus mozgás? Vagy olvastál róla, hogy milyen jótékony hatásai vannak az egészségre? Szeretnél elkezdeni mozogni, és valami olyasmit keresel, ami nem túl megerőltető, de átmozgat, és ellazít? Esetleg érdekelnek a keleti mozgások és öngyógyító módszerek? Esetleg ülőmunkát végzel, fájnak a lábaid, a hátad, stresszes vagy és megoldások után kutatsz? Akkor jó helyen jársz, amikor ezeket a sorokat olvasod. 

De hogyan kezdjek neki?

Pár sorban leírom mire számíthatsz. Először is nem kell félned attól, hogy nem fogod tudni a gyakorlatokat, vagy hogy "béna" leszel. Bátorság, ha elkezded, a legnehezebb részén már túl vagy, és máris sokat tettél önmagadért. Ha megvan a belső motivációd, és elindulsz, csak nyerhetsz. Ki-ki a saját edzettségi szintjének, egészségügyi állapotának megfelelően tudja a gyakorlatokat elvégezni.

Na de nehezek a gyakorlatok, fogom én tudni követni? A gyakorlatok nagy része kezdő szinten viszonylag egyszerű, könnyen lekövethető, de emellett hatékony és már egy edzés után is érezni fogod a pozitív hatásait. Ez nem verseny, itt Te vagy a legfontosabb, és csakis saját magadhoz kell mérned a fejlődésedet.

A gyakorlatok nagy része kezdő szinten viszonylag egyszerű, könnyen lekövethető, de emellett hatékony és már egy edzés után is érezni fogod a pozitív hatásait

Természetesen vannak bonyolultabb mozgások is, ezek segíteni fognak Neked abban, hogy a megszokott, helytelenül berögzült mozgásmintáidat szép lassan átírjuk. Ezáltal fog javulni a mozgáskoordinációd, az egyensúlyérzéked, és a testkontrolod. Emellett erősítünk, és sokat nyújtunk is. Megtanulunk a belső szervekre is hatni. Bármilyen egészségügyi problémád is van, találunk rá megfelelő gyakorlatokat. Ha kitartó vagy az öngyógyító mechanizmusok megállíthatatlanul elindulnak, még csak hinned sem kell a módszerben, elég csinálni, működik. Ez nem csoda, ne számíts arra, hogy egy-kettőre majd megoldódnak a régóta fennálló problémáid. Ha rendszeresen gyakorolsz és  rászánod a napi 15-20 percet, akkor viszont nagyban javíthatsz az életminőségedet. De gondolj bele, ha változni/változtatni szeretnél, akkor ahhoz idő, erőfeszítés és sok-sok gyakorlás kell, bármibe is fogsz. A változás pedig nem csak öröm és boldogság, bizony olykor fájdalommal jár. Az a terület fog fájni, ahol problémáid vannak, ahol gyengeség, vagy blokk van. Jó hír, hogy ha itt nem adod fel, akkor ezek a tünetek elmúlnak.

Ha kitartó vagy az öngyógyító mechanizmusok megállíthatatlanul elindulnak, még csak hinned sem kell a módszerben, elég csinálni

Ezzel egy időben beindulnak az önvédő mechanizmusok is. Az agyad ragaszkodni akar a megszokott kényelmes életedhez, mindent elkövet, hogy meggyőzzön, jó neked úgy ahogy van. Ez a legnehezebb szakasz. Ha ezen túl vagy már nyertél. Itt jön be a tudatosság. Ha kitartó vagy meg lesz az eredménye is. Hagyd, hogy az életed részévé váljon az új mozgás, az új életmód. Ez kihatással lesz a mindennapjaidra, jobb kedved lesz, magabiztosabb, könnyedebb leszel. A környezeted is észre fogja venni a változást, jönnek a pozitív visszajelzések, nő az önbecsülésed.

Hogyan tudok gyakorolni?

Jelenleg csak online gyakorlásra van lehetőség. A Videók a Mr.Chi online zárt Facebook csoportban, és a honlapomon a Videótárban érhetőek el.

 Az alábbi videók közül válogathatsz jelenleg:

☯️ Gerinctorna☯️ 8 brokáttekercs gyakorlatok☯️ Immunerősítő gyakorlatsor☯️ Öt elemes gyakorlatok - Fa elem (Máj-Epehólyag)☯️ Yi Jin Jing gyakorlatsor☯️ Fa/Föld állás, energiagyűjtő gyakorlatok☯️ Tai Chi alapgyakorlatok ☯️ Tai Chi kis forma☯️ Tai Chi 24-es forma☯️ A Tai Chi alapelvei sorozat első három része☯️ ÉLŐ edzésvideók☯️ Öt elemes gyakorlatok - Tűz elem (Szív-Vékonybél)☯️ Térdtorna☯️ Bemelegítő gyakorlatsor


Folyamatosan, hétről-hétre bővül az anyag


A hozzáférés feltételei:Az online torna csoportban található videókhoz és a honlapomon található videótárhoz 5000 Ft-os havi díj ellenében lehet majd hozzáférni. 30 napos korlátlan hozzáférést fogok biztosítani a videókhoz a díj befizetőinek. A díjat átutalással lehet kiegyenlíteni, a webáruházamon keresztül.

Egy kis bemutató: