Válaszd az életet

A Tai Chi a végtelenből jött és anyja Yin-nek és Yang-nak

Üdvözöllek az oldalamon!

Nem hiszek a véletlenekben. Te aki most ezeket a sorokat olvasod jó okkal találtál meg. Talán keresed a megoldásokat valamilyen problémádra, ami megnehezíti az életedet?

Ha már elmúltál 40, akkor biztos, hogy téged is sokat foglalkoztat, hogy hogyan őrizhetnéd meg az egészségedet. Van egy vicces mondás is erről, miszerint kb. 40 éves korig vagyunk csereszabatosak, utána pedig kezdődnek a problémák. Szerintem tudod miröl beszélek.

Tévhit, hogy az egészséged a genetikán múlik. 10% nem több, minden más az életmódunkból fakad. Abból, ahogy táplálkozunk, ahogy a testünkkel és a lelkünkkel foglalkozunk, ahogy megküzdünk a napi stresszel.

A mai világban letérni az egészség útjáról pedig nem nehéz. Gyorsan élünk, nincs időnk semmire. Nem figyeljük a testünk jelzéseit sem. Pedig a test szól hozzánk, kiabál, jót akar nekünk, értünk van. Aztán megtörténik a baj. Jönnek a különféle krónikus megbetegedések. Mit teszünk? Elmegyünk az orvoshoz, aki majd felírja az orvosságot, ami szépen elnyomja azt a tünetet ami oly zavaró az életünkben. Ha nincs tünet, nincs baj, élhetjük tovább a rohanó életünket. Ismerős? Egy ponton túl vannak akik próbálnak kiszállni a mókuskerékből. Belátják az életmód-betegség kézenfekvő összefüggését.

Belekezdeni valami újba, legyen szó mozgásról, diétáról, netalán életmód váltásról, mindig valamilyen belső motiváció, késztetés eredménye. Ez lehet egy betegség, fájdalom, talán nem érezzük már olyan jól magunkat a bőrünkben, és tudjuk, hogy valamit tenni kéne. Jön tehát az elhatározás. De mibe is kezdjünk. Nehéz eligazodni a különféle tornák, diéták, egészségprogramok özönében.

Arra kérlek, hogy ismerd meg, hogy mit tud tenni Érted, és Te mit tudsz tenni Magadért, ha a Tai Chi-t és a Chi Kung-ot választod.

Milyen konkrét betegségek, tünetek esetén tudnak segíteni ezek a ősi kínai tornák? (zárójelbe írom, hogy ☑️, amilyen betegek nálam is előfordultak) A csoportjaimat pedig rendszeresen látogatják orvosok, egészségügyi dolgozók is.

  • Sclerosis multiplex ☑️
  • Daganatos megbetegedéseket követő rehabilitáció ☑️
  • Stroke ☑️
  • Sokizületi gyulladás ☑️
  • Szív és érrendszeri panaszok ☑️
  • Cukorbetegség ☑️
  • Demencia, Parkinson kór ☑️
  • Csontritkulás ☑️
  • Stresszes, befeszült állapot ☑️
  • Mozgásszervi panaszok ☑️
  • Gerincpanaszok, tartásproblémák ☑️
  • COPD
  • Túlsúly, metabolikus szindróma ☑️
  • Asztma, allergia ☑️

És a sort még folytathatnánk.

Jó hír, hogy most itt van a megoldás karnyújtásnyira. Létrehoztam egy online videótárat a honlapomon és egy zárt Facebook csoportot, ahová folyamatosan kerülnek feltöltésre a különböző tornák. Könnyen követhető, kis helyigényű, bárki által végezhető gyakorlatokról van szó.

Tehát ha szeretnél tenni valamit az egészségedért, most itt a lehetőség, hogy kipróbáld a Tai Chi-t és a Chi Kung-ot.

Tai Chi alapozó, rávezető gyakorlatok, kezdő formák tanulása érthetően, lépésről lépésre.

Chi Kung gyakorlatok az egészség és a harmónia érdekében.

Magyarázatokkal és gyakorlatokkal

A hozzáférés feltételei: Az online torna csoportban található videókhoz és a honlapomon található videótárhoz napi 165 Ft- ért azaz havi 5000 Ft-ért férhetsz hozzá. 30 napos korlátlan hozzáférést fogok biztosítani a videókhoz a díj befizetőinek. A havi hozzáférést itt tudod megrendelni, a webáruházamon keresztül.

Az alábbi videók közül válogathatsz jelenleg:

☯️ Gerinctorna☯️ 8 brokáttekercs gyakorlatok☯️ Immunerősítő gyakorlatsor☯️ Öt elemes gyakorlatok - Fa elem (Máj-Epehólyag)☯️ Yi Jin Jing gyakorlatsor☯️ Fa/Föld állás, energiagyűjtő gyakorlatok☯️ Tai Chi alapgyakorlatok ☯️ Tai Chi kis forma☯️ Tai Chi 24-es forma☯️ A Tai Chi alapelvei sorozat első öt része☯️ ÉLŐ edzésvideók☯️ Öt elemes gyakorlatok - Tűz elem (Szív-Vékonybél)☯️ Térdtorna☯️ Bemelegítő gyakorlatsor


Folyamatosan, hétről-hétre bővül az anyag

Egy kis bemutató

A Tai Chi és a Chi Kung élettani hatásai:

  • immunrendszer erősítése (védelem a betegségekkel szemben)
  • erősítés testi szinten (növeli az izomerőt, az izmok hajlékonyságát, az ízületek mozgékonyságát)
  • beindítja a szervezet öngyógyító mechanizmusait
  • az öregedési folyamatok késleltetése
  • pozitív pszichés és mentális hatások (érzelmek befolyásolása, endorfinok termelődése)
  • keringésjavító hatás (érelmeszesedés, vérrögképződés veszélyének csökkentése)
  • légzőrendszeri hatás (javul a tüdő vérellátása, nő a légzés mélysége, erősödnek a légzőizmok)
  • idegrendszeri hatás (segít a harmonikus közérzet kialakításában)
  • emésztőrendszer működésének javítása (belső masszázs, bélmozgás serkentése, felszívódás javítása)
  • nagyban javítja a mozgáskoordinációt
  • harmonizálja a hormonrendszer működését
  • segít a betegségek utáni rehabilitációban

 

Mit tud a Tai Chi és a Chi Kung?

A Tai Chi Chuan egy ősi kínai harcművészeti rendszer, amely napjainkra széles körben elterjedt elsősorban egészségmegőrző és feszültségoldó hatásai miatt. Chang San-feng a XII. században a Sung-dinasztia idején élt taoista szerzeteshez köthető az eredete. Chang San-feng megfigyelte az állatok mozgását, mint például a daru a kígyó a teknős, vagy a majom. Ezekből a mozgásokból alakította ki a Tai Chi fő gyakorlatait.

A Tai Chi célja a chi zavartalan áramlásának biztosítása a testben. A Tai Chi nyugodt, folyamatos, áramló mozgást és meditációt használ az erő kifejlesztéséhez. A gyakorlatokat bármely korosztály végezheti, ki-ki a saját edzettségi szintjének megfelelően, akár harcművészeti, akár betegség megelőzés célzattal, vagy akár már meglévő egészségügyi probléma esetén.

A megfelelő légzés, a lassú, körkörös mozgás, a helyes testtartás, a tudati koncentráció, és a lazítás feloldja az energiablokkokat a testben, ezáltal szabad utat engedve a chi- és vérkeringésnek.

A Tai Chi egyik célja, hogy elősegítse a chi körforgását a szervezeten belül, ez pedig megnöveli az illető életenergiáját, és megőrzi egészségét. A chi-áramlás mintázata szoros kapcsolatban áll az ideg- és érrendszerrel, ugyanúgy behálózza az egész szervezetet. Ezen alapul az akupunktúra, az akupresszúra, valamint más keleti gyógymódok is.

Mivel a Tai Chi kifinomult, a teljes testet megmozgató és harmóniára vezető mozgások rendszere, jótékony hatással van a testre és lélekre egyaránt, azaz általában véve a fizikai és lelki egészségre. A Tai Chi-ban a test és a lélek egészsége az elsődleges cél, azonban mivel a módszer eredendően egy harcművészet, szintúgy, harci eszközként is kezelik. Többféle stílusa létezik, de alapvetően mindegyik az erős, egészséges életvitelt veszi alapul, amely minden lelki fejlődésnek - és harci képességnek - az alapja. A testi és lelki hatásain túl a Tai Chi egy szellemi út, mely a taoista tanítások és a mozgásban végzett meditáció által az ember fejlődését tűzi ki céljául.

A Tai Chi keringési, immunológiai, kardiovaszkuláris, izom-vázizomzati és pszichológiai előnyeit tudományosan igazolták, és egyre inkább elismerik.

A Tai Chi a stresszkezelés rendkívül hatékony és élvezetes eszköze. A rendszeres gyakorlás a mérsékelt aerob testmozgás révén a szív- és érrendszerre rendkívül kedvezően hat. Ezek az előnyök a Tai Chi gyakorlása során alkalmazott lassú mozdulatokkal való pihenés állapotából erednek. Az aerob edzés nyugati formáitól eltérően, amelyek a szívverés fokozásával fejtik ki hatásukat, a Tai Chi és a Chi Kung a szív- és érrendszeri egészség javítását úgy éri el, hogy csökkenti a fizikai és érzelmi feszültségeket, amelyek érszűkülethez vezetnek.

A Tai Chi és a Chi Kung gyakorlatai kedvezően hatnak több más egészségügyi probléma esetén, mint például az ízületi gyulladás, csontritkulás, trauma és stresszes betegségek, krónikus fájdalom vagy fáradtság, szorongás és depresszió, szenvedélybetegségek, emésztési problémák vagy gyenge immunrendszer


Magamról

Váradi Szabolcs vagyok, villamosmérnök, okleveles alternatív mozgás és masszázsterapeuta, természetgyógyász. 

A mozgás szeretete már kiskorom óta elkísért. Iskolás koromban versenyszerűen kosárlabdáztam. Az iskoláim elvégzését követően sem hagytam abba a sportolást, mintegy 20 éve rendszeresen futok, emellett 1999-ben kezdtem el foglalkozni a keleti mozgás és harcművészetekkel, azon belül Chi Kung-al és Yang stílusú Tai Chi Chuan-nal.

Az évek során érdeklődésem egyre inkább a Hagyományos Kínai Orvoslás felé irányult, így megismerkedtem az Öt Elem Tanával, a Yin-Yang elmélettel, az emberi testet behálózó meridiánokkal, és akupunktúrás pontokkal. Később, ahogy egyre nőtt a tudásvágyam természetgyógyász, majd alternatív mozgás és masszázsterapeuta képesítést szereztem.

2020 első negyedévében nemzetközi Tai Chi instruktori képesítést szereztem a San Diego-i székhelyű Tai Chi Healthways intézetnél.

Nagyon fontosnak tartom, hogy figyeljünk magunkra, figyeljük többet befelé, hogy mit üzen nekünk a testünk. A különböző testi tünetek, és betegségek jelzések, melyek azt akarják kifejezni, hogy letértünk az útról, elvesztettük az egyensúlyt. A feladatunk pedig az, hogy ezeket a jelzéseket fogjuk és megfejtsük. Emellett az életünk természetes része kell hogy legyen a rendszeres mozgás, és a helyes táplálkozás is. A tapasztalataim szerint azonban nem elegendő a fizikai testünk edzése (nyugati sportok), hanem szükségünk van a belső szerveink karbantartására és a mentális egészség megőrzése is. Csak ezek így együtt tudják biztosítani számunkra az egészséges hosszú életet. Ebben tudnak nagy segítséget nyújtani a keleti mozgások és masszázsok. Ezek a komplex rendszert alkotó szelíd (bárki által végezhető) terápiás módszerek helyreállítják a kibillent energetikai egyensúlyunkat, oldják a fizikai és pszichés merevségeket, növelik a testünk ellenálló képességét, vitalitással töltik fel a testünket. Ahhoz, hogy ezt megtapasztalhassuk szükség van egyfajta életmód és szemléletváltásra is. Szerencsésnek tartom magam, hogy ez nekem sikerült.

Ebben tudok segíteni Neked is. Támogatni abban, hogy változz, hogy megtaláld magadban azokat az energiákat, amik jobbá, boldogabbá tehetik az életedet.

A szakterületeim:

  • Tai Chi (Yang stílus)
  • Chi kung
  • Férfi torna
  • Keleti masszázsok
  • Irodai masszázs, irodai torna
  • Ismeretterjesztő előadások tartása

Tedd meg az első lépést az egészséged felé!

Még egyszer a videók elérhetősége:

Tai Chi alapozó, rávezető gyakorlatok, kezdő formák tanulása érthetően, lépésről lépésre. Chi Kung gyakorlatok az egészség és a harmónia érdekében.

Magyarázatokkal és gyakorlatokkal

A hozzáférés feltételei: Az online torna csoportban található videókhoz és a honlapomon található videótárhoz napi 165 Ft- ért azaz havi 5000 Ft-ért férhetsz hozzá. 30 napos korlátlan hozzáférést fogok biztosítani a videókhoz a díj befizetőinek. A havi hozzáférést itt tudod megrendelni, a webáruházamon keresztül.