en-Nyugodt áramló mozgás és meditáció

14/05/2019

Hogyan érjük el hogy az elménk elcsendesedjen, a fizikai testünk ellazuljon, és hogyan tudjuk kizárni a kósza gondolatainkat,érzelmeinket annak érdekében, hogy nyugalmi meditatív állapotba kerüljünk?

Nehéz, szinte már lehetetlennek tűnő küldetés ez a mai világunkban. Pedig nagy szükség lenne rá, hogy időnként megálljunk, rendezzük a sorainkat, visszatérjünk önmagunkhoz, vizualizáljuk céljainkat. Gyakran már magának a fizikai testünknek az ellazítása sem megy. Be vagyunk feszülve úgy, hogy észre sem vesszük, sőt már ez válik számunkra természetessé. A folyamatos stressz, az állandó pörgés, az alváshiány kimeríti az egész szervezetet, ami így nem tud regenerálódni, újra töltődni.

Gyakran már magának a fizikai testünknek az ellazítása sem megy


A Chi Kung és a Tai Chi gyakorlása során olyan összetett mozgásmintákat építünk fel,amik segítenek elérni az aktív meditatív állapotot azaz a mozgás közbeni teljes ellazulás állapotát. Gyakran hallom a környezetemben az alábbi "kifogásokat" ezen mozgásfajtákkal kapcsolatban: "Á ez nem nekem való, nekem inkább valami pörgősebb aerobic lenne jó, ez a lassú mozgás idegesítő és nekem ehhez nincs türelmem". Nem akarom elkeseríteni ezeket a szkeptikus embereket, de éppen hogy nekik lenne a legmegfelelőbb a Chi Kung és a Tai Chi.

A Chi Kung és a Tai Chi gyakorlása során olyan összetett mozgásmintákat építünk fel, amik segítenek elérni az aktív meditatív állapotot

Hogy miért? Mert olyan összetett mozgásokat tanulunk, ami mellett garantáltan nem lesz ideje az épp aktuális problémáján agyalni. Egy könnyen leutánozható aerobic órán jó esetben elfárad ami természetesen ad egy jóleső érzést (természetesen minden mozgás jó, nem
ellene beszélek), de nem dolgoztatták meg az agyat, nincs meg a kellő koncentráltság, nem hangsúlyos a légzés és a mozgás összhangja. Itt viszont folyamatos koncentrációra van szükség a gyakorlatok mélysége megköveteli ugyanis hogy légy jelen fizikailag, és szellemileg is. Miközben mást csinál mindkét kezed, mindkét lábad, figyelned kell a tartásodra, a légzésedre, az egyensúlyodra is.

Új mozgásmintákat égetünk be, a rosszakat pedig szépen lassan felszámoljuk. Ahogy a test elkezd ügyesedni, egyre finomabb mozgásokra leszünk képesek, jobban érezzük majd a testünket. Kezdjük be- automatizálni az újfajta mozgásmintákat, de nyugalom, ilyenkor mélyítjük a gyakorlatokat, hozzáteszünk még egy alapelvet. A határ a csillagos ég. A mozgásodon azonnal látszódni fog, ha nem vagy jelen agyban is, vagy ha elveszted a koncentrációt. Kibillensz az egyensúlyodból, szétesik a gyakorlat. Tapasztalatból mondom, hogy azok az emberek, akik a leginkább szkeptikusok voltak, ők élik meg a legjobban ezeknek a keleti mozgásoknak az áldásos hatásait. Újra megtapasztalják az ellazultság állapotát, szinte hallani a mázsás kövek súlyát ahogy peregnek le a vállakról.

Bővebben itt olvashatsz a témáról: https://mrchi.webnode.hu/tai-chi/

Ha pedig szeretnéd kipróbálni a gyakorlatban is, akkor keress nyugodtan vagy gyere el szerdán az edzésünkre.