Hogyan kezdjek neki?

2019.04.29

"Addig kezdj hozzá a nehéz dolgokhoz, amíg könnyűek" (Lao Ce)

Már hallottál a Tai Chi-ról vagy a Chi Kung-ról, esetleg láttad a TV-ben ahogy a parkokban különféle csoportok gyakorolnak és tetszett a lassú, lágy harmonikus mozgás? Vagy olvastál róla, hogy milyen jótékony hatásai vannak az egészségre? Szeretnél elkezdeni mozogni, és valami olyasmit keresel, ami nem túl megerőltető, de átmozgat, és ellazít? Esetleg érdekelnek a keleti mozgások és öngyógyító módszerek? Esetleg ülőmunkát végzel, fájnak a lábaid, a hátad, stresszes vagy és megoldások után kutatsz? Akkor jó helyen jársz, amikor ezeket a sorokat olvasod.

De hogyan kezdjek neki?

Pár sorban leírom mire számíthatsz. Először is nem kell félned attól, hogy nem fogod tudni a gyakorlatokat, vagy hogy "béna" leszel. Bátorság, ha eljössz, a legnehezebb részén már túl vagy, és máris sokat tettél önmagadért. Ha megvan a belső motivációd, és elindulsz, csak nyerhetsz. Az edzéseken ki-ki a saját edzettségi szintjének, egészségügyi állapotának megfelelően tudja a gyakorlatokat elvégezni.

Na de nehezek a gyakorlatok, fogom én tudni követni? A gyakorlatok nagy része kezdő szinten viszonylag egyszerű, könnyen lekövethető, de emellett hatékony és már egy edzés után is érezni fogod a pozitív hatásait. A csapatunk pedig befogadó, vidám és segítőkész. Ez nem verseny, itt Te vagy a legfontosabb, és csakis saját magadhoz kell mérned a fejlődésedet.

A gyakorlatok nagy része kezdő szinten viszonylag egyszerű, könnyen lekövethető, de emellett hatékony és már egy edzés után is érezni fogod a pozitív hatásait

Természetesen mindig tanulunk bonyolultabb mozgásokat is, ez segíteni fog Neked abban, hogy a megszokott, helytelenül berögzült mozgásmintáidat szép lassan átírjuk. Ezáltal fog javulni a mozgáskoordinációd, az egyensúlyérzéked, és a testkontrolod. Emellett erősítünk, és sokat nyújtunk is. Megtanulunk a belső szervekre is hatni. Bármilyen egészségügyi problémád is van, találunk rá megfelelő gyakorlatokat. Ha kitartó vagy az öngyógyító mechanizmusok megállíthatatlanul elindulnak, még csak hinned sem kell a módszerben, elég csinálni, működik. Ez nem csoda, ne számíts arra, hogy egy-kettőre majd megoldódnak a régóta fennálló problémáid. Ha rendszeresen gyakorolsz és otthon is rászánod a napi 15-20 percet, akkor viszont nagyban javíthatsz az életminőségedet. De gondolj bele, ha változni/változtatni szeretnél, akkor ahhoz idő, erőfeszítés és sok-sok gyakorlás kell, bármibe is fogsz. A változás pedig nem csak öröm és boldogság, bizony olykor fájdalommal jár. Az a terület fog fájni, ahol problémáid vannak, ahol gyengeség, vagy blokk van. Jó hír, hogy ha itt nem adod fel, akkor ezek a tünetek elmúlnak.

Ha kitartó vagy az öngyógyító mechanizmusok megállíthatatlanul elindulnak, még csak hinned sem kell a módszerben, elég csinálni

Ezzel egy időben beindulnak az önvédő mechanizmusok is. Az agyad ragaszkodni akar a megszokott kényelmes életedhez, mindent elkövet, hogy meggyőzzön, jó neked úgy ahogy van. Ez a legnehezebb szakasz. Ha ezen túl vagy már nyertél.

Itt jön be a tudatosság. Ha kitartó vagy meg lesz az eredménye is. Hagyd, hogy az életed részévé váljon az új mozgás, az új életmód. Ez kihatással lesz a mindennapjaidra, jobb kedved
lesz, magabiztosabb, könnyedebb leszel. A környezeted is észre fogja venni a változást, jönnek a pozitív visszajelzések, nő az önbecsülésed.

✅ Ha párban jelentkeztek további 1000-1000 Ft kedvezmény mindkettőtöknek!