Immunerősítés Chi Kung-al.

2020.03.30

A Chi Kung gyakorlatai alkalmasak az immunrendszerünk harmonizálására. Fontos, hogy nem az immunrendszer erősítéséről beszélünk, mert az immunrendszer túlműködése okozza az autoimmun betegségeket, a mai civilizáció egyik legelterjedtebb betegséghalmazát. (mintegy 70 féle autoimmun betegséget tartanak már számon). Tehát ahogy a gyenge immunrendszer, úgy a túlműködő immunrendszer sem jó. A gyakorlatok több szinten értelmezhetőek, ahogy az immunrendszerünk is összetett és elég sérülékeny rendszer. Fizikai, lelki, és energetikai szinten egyaránt foglalkozni kell vele. Egyrészt vannak a nyugati orvosi értelemben vett immunrendszerre, azaz nyirokrendszerre (úgy mint csontvelő, csecsemőmirigy, lép, nyirokmirigyek, nyirokutak, a vese (hormontermelés-EPO) különböző immunplakkok a testben,  (főleg a belekben)) ható, azt harmonizáló gyakorlatok.

Energetikai szinten megint összetett a dolog. Erről szól a mellékelt ábra is. Van egy a testünket körülvevő védőmező, a Wei Chi. Ez egy olyan elektromágneses mező, ami ha egészségesek, kiegyensúlyozottak vagyunk, megóv minket a külső kórokozóktól, de a különféle negatív érzelmi befolyásoktól is. Elsősorban a Tüdőhöz köthető, de a táplálkozás, a mozgás, és az érzelmek is befolyásolják. A Wei Chi-t folyamatosan táplálni, védeni kell, mert nagyon sérülékeny.

Árt neki a stressz, az alkohol, a helytelen táplálkozás, a mozgásszegény életmód, az alváshiány, a depresszió, a friss levegő hiánya, vagy olyan érzelmek, mint a gyász, a félelem, a harag, az aggodalom, és természetesen a különböző betegségek is.

Ahhoz, hogy a Wei Chi-t erősíteni tudjuk több szinten kell megtámogatnunk. Magától értetődően a Tüdő meridián (Fém elem) gyakorlatokkal tudunk rá közvetlenül hatni. Másrészt a Veleszületett és a Vesékben raktározott Chi-t kell megóvnunk, valamint a Közép, azaz a Gyomor és a Lép Chi-jét, azaz a bevitt tápanyagokból származó Chi-t kiegyensúlyozni.

Természetesen a lelki gyakorlatok, a stressz, levezetése is lényeges, különösen ebben a karanténos időben, mikor sokat vagyunk összezárva, könnyebben kialakulnak a konfliktusos helyzetek. Azaz foglalkoznunk kell mindhárom enegriaközponttal, hiszen mindegyik érintett. (alsó-középső és felső Dan-Tien), és ezek harmonizálásával azaz a Hármas Melegítővel is.

Összefoglalva tehát a feladat, hogy a bezártság ellenére is figyeljünk a helyes táplálkozásra, megfelelő folyadékbevitelre, szellőztessük ki a tüdőt rendszeresen, mozogjunk, aludjunk nagyokat, és fontos a pozitív szellemi, és mentális megerősítés is.

Összeállítottam egy olyan Chi Kung mozgássort, ami a fentieket figyelembe véve foglalkozik minden területtel. Harmonizáljuk az immunszerveket fizikai szinten, foglalkozunk a Tüdő erősítésével, a Vesék, a Gyomor-Lép Chi-jének kiegyensúlyozásával, levezetjük a stresszt a dühöt (Fa elem-Máj-Epe túlfeszültség levezetése), és nyugtató, chi-gyűjtő gyakorlatokat végzünk.